Духовная грамота Дмитрия Ивановича, 1375 г.

ДУХОВНАЯ ГРАМОТА (ПЕРВАЯ) ВЕЛИКОГО КНЯЗЯ ДМИТРИЯ ИВАНОВИЧА
Около 1375 г.
Значительная часть грамоты утрачена; сохранился конец.
……..тo……..мъ дет………скую свободу, Руза, У………дъ, Вышегород, Истерва, Дмитрьева свобода…….ми селы, и с бортники, и с оброчники, и с мыты. А что буде прикупил сел, или примыслил, или {25} починков, или которая будуть села отца моего великом княженье купля, или моя села купленая, или брата моего села, княжи Ивановы, те села и починки сыну моему, князю Василью, и моей княгини, и моим детем.
А чим мене благословил отець мой, князь великий, которым золотом, суды или доспех, или что яз примыслил, тo золото, и шапку золотую, и чепь, и сабли золотые, и порты саженые, и суды золотые, и серебреные суды, и кони, и жеребьци, и стада своя, дал есмь своему сыну, князю Василью, и своей княгини, и своим детем.
А что отець мой, князь великий, сдал село Павловское к святому Олександру, а к святеи Богородици на Круцицю четвертую часть ис тамги ис коломеньское, а костки московьскые к святеи Богородици на Москве и к святому Михаило, а того не подвигнуть.
А что моих казначеев, или посельских, и тивунов, и деяков, хто что от мене ведали, те все сыну моему, князю Василью, ни моей княгини, ни моим детем не надобны. А что моих людий купленых, а тым дал есмь свободу, а сын мой, князь Василии, и моя княгини, ни мои дети не приимають их.
А сю грамоту писал есмь собе душевную и явил есмь отцю своему Олексею, митрополиту всея Руси. И отець мой Олексеи, митрополит всея Руси, и печять свою привесил к сей грамоте.
А послуси на сю грамоту: Тимофей околничий….., Иван Родивонович, Иван Федорович, Федор Ондреевич.
А грамоту писал дьяк Нестер.
А хтo иметь сю грамоту чим рушати,…….души.
На лицевой стороне грамоты привешены две серебряные позолоченые печати: великого князя Дмитрия Ивановича и митрополита Алексея.